Vecka 2 i falukorvens hem

Har efter en vecka med funktionskontroller med PE fått nya uppgifter och annan lärare. Nu är det PeO som står för pekpinnarna och det har hittills gått bra. Han verkar gilla stämningen och sammanhållningen inom gruppen.

Vi är några som är hiskeligt duktiga och går på morgonpromenader varje dag. Själv har jag slirat lite med det eftersom jag har varit kosmiskt morgontrött. Många av oss har också löst ett gymkort och tränar nu för fullt på ett gym som ligger ett stenkast från hotellet.

Inga bilder blir det denna gång, men under helgen har vi roat oss med det mesta. Lördagen gav oss möjlighet att besöka Falun och på vägen dit stannade vi till vid Ornässtugan, var Gustav Vasa gömde sig för Preben och dess spanare.

I Falun blev det fika och lite shopping för en del. Under fredagen kom Ingela, Martins sambo, ner till Borlänge och hälsade på! Kom tillbaka!!!! Även Jenny, min sambo, kom ner på lördagkvällen då vi även passade på att fira Jonas som tog ytterligare ett steg mot vuxen. Bloody Mary stod på drinklistan. Groggvirket inskaffades, drinken blandades och inte en jävel ville dricka skiten... Så var det med det. Alla förblev nyktra hela kvällen!

Av någon anledning var det ändå många trötta skallar som bangade från den inplanerade turen till Aqua Nova, äventyrsbadet här i Blg. Det slutade med att jag och Jenny for dit själva, men det var kul ändå! Söndagkvällen ordnade jag och Jenny lite husmanskäk nere på GC och vi blev tillslut 8 pers som smaskade i sig mat nere på GC. Ett skönt avbrott från en hel del sunkiga restauranger här som serverar skitmat... Felet är väl att man inte är beredd att betala mer så man får väl det man pröjsar för antar jag...

Nåja. Resten av veckan ska ägnas åt SÄO och lite ATC. Sedan avslutar vi med ett prov innan vi tar helg.

Ha det!!!

/Daniel

Kommentarer
Postat av: Ingela

Betalar ni min resa så kommer jag tillbaka ;-D Det var mkt roligt att vara där nere och hälsa på :-)

2008-10-22 @ 09:10:46
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0