Tröga vintertider med lågkonjuktur

Snö, mera snö, inställda tåg, urspårade tåg och fler inställda tåg och jour motsvarande tid då man för en gångs skull saknar tåg till personalen istället för det vanliga tvärt om.

Själv så ssitter jag hemma med jour i hemmet istället för att köra dessa tömningsturer, vilket känns lika givande. Fördelen är ju iallafall att man kommer få smaka på de alldeles nybakta lussebullarna som Ingela bakar just nu i skrivande stund (14:14 081127).

Ooops!!! Kollade just i TFÖR och det sena malmtåget gick vist, så vi får se om jag hinner med å smaka på de nybakta lussebullarna, eller om de får vänta tills jag kommer hem.

Tillsvidare så får man väl vara lite egoist och lägga ut en bild på sig själv körandes den absolut första turen som anställd hos GreenCargo :-)

Som en viss egoist så får man vara tvungen att leva upp till det ordentligt och ladda upp denna bild ;-)

/OSPA:n

Kommentarer
Postat av: rajje

Hörs det nått om framtiden? blir det nå permiteringar av oss mm?

2008-11-27 @ 20:33:06
Postat av: OSPA:n

Ingen aning än så länge, men risken är ganska stor.

SSAB har tydligen stängt valsverket i Borlänge.

2008-11-27 @ 23:05:27
Postat av: OSPA:n

Som en kommentar till huvudinlägget så kan jag meddela att lussebullarna smakade perfekt som dom alltid brukar göra :-)

2008-11-28 @ 12:10:47
Postat av: Matte

Fan vad du är söt i din nya skjorta =P

2008-11-28 @ 19:39:20
Postat av: OSPA:n

Visst é ja ;-)

2008-11-29 @ 13:05:01
Postat av: Daniel

SSAB har även tydligen bestämt att det ska gå två ståltåg varje dag numera.



Vore konstigt att stänga valsverket i Blg och ändå ta ner 14 heltåg med slabs per vecka... ;)

2008-12-05 @ 06:35:04
Postat av: GC

fan va mycket gaspådrag du har på bilden, dra ner på aggressiviteten så slipper du passera fler signaler i stopp! =P

2008-12-05 @ 17:57:32
Postat av: OSPA:n

Hehehe.... Om det nu vore så enkelt :-)

2008-12-06 @ 14:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0