Hallsberg

Sitter här i Hallsberg och har nyss kommit hem från lite Frövi-växling. Kallt och jävligt. Snön faller om vartannat, blåser småspik. Växlingen gick väl inte som önskat, utanpåliggande bromsblock som skulle märkas och kortas, broms skulle kopplas ur, utgångsprov, taskigt bromsvärde som sänkte hastigheten rejält. Bara bita ihop och kvittra när man ringer fjärren och säger att hastigheten är låg. Väl åter på bangården i Hallsberg flyter allt på som vanligt..


Luffat runt med tåg här i södern, det är mycket lärorikt kan jag säga. Och bangården här i Hallsberg är inte att leka med, den är hur stor som helst. Krävs en stor dos kännedom för att hitta dit man ska :) Efter linjen framåt kvällen ser det ut som fyrverkerier, lampor som blinkar. Härlig känsla.

Har bla varit på överliggning i Storvik och Malmö. Nästa vecka blir det Grumms och Göteborg och Siemenslok, och jag längtar redan. Körde ett Bombardierlok (ATC * 3 = svensk, dansk och tysk) till Malmö och dagen efter körde jag hem samma (?) lok. Första körningen kändes verkligen, trodde jag skulle svimma när jag ställde mig upp från förarstolen efter över fem timmar. Andra körningen kändes det bättre, och jag tror faktiskt det gick bra. Massa a och p-bortflyttningar, balisfel av olika sorter, helt enkelt massa utmaningar. Poletterna trillar ner, en efter en och jag bara myser.

Trots att jag längtar hem, måste jag säga att jag inte ångrar att jag valde att åka till Hallsberg på praktik, tvärtom, känner mig starkare nu än förr och jag har lärt mig så oerhört mycket på bara en vecka. Nu ska jag ge mig, kladdar väl ner lite till på några dagar. Här kommer en bild, innifrån en 164:a (tror jag) Doyle hette den iallafall :)
 
image36

Hoppas ni har det bra runtom i Sverige, vi hörs /Petra


Kommentarer
Postat av: Maria

Wow, jag är sugen på att testa Hallsberg på en utav kommande LIA-perioder ;).

2008-03-23 @ 06:36:41
URL: http://bambielle.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0